tisdag 15 januari 2008

Dead man walking.

Kräkas. Spy. Irritation. Jag är en bitch. En tvättäkta bitch på min arbetsplats. Det kliar i porerna och ryker ur näsborrarna, och så fräser jag. Huggtänderna växer och jag biter små tuggor från folk som går förbi. Det är svårt att vara kvar på ett jobb som jag mentalt lämnat. En månad fixade jag bra. Kändes nästan skönt att förskjuta mitt företag lite på framtiden. Men tre månader är inte hälsosamt varken för mig eller mitt jobb. Jag engagerar mig inte längre, såklart. Jag går klockan fem och suckar högt över alla slavjobb som de lägger på mig, för att jag inte räknas längre, såklart. Ingen behöver bry sig om min vilja, utveckling och trivsamhet. Öhhhhhhhhh...

4 kommentarer:

ebba sa...

Vad är det för slavkontrakt du har när du måste vara kvar i 3 månader? Låter galet! Du kan inte deala dig ur det?

Mirabelle sa...

De hittar ingen ersättare till mig. Det är där skon klämmer och JA, det är helt sjukt att jag har tre månaders uppsägning. Idag är däremot en bra dag. Det är annars mycket upp och ner hela tiden! :)

Vi hade en sjukt bra liten filmtävling här på jobbet. Alla gör en film på en av dödssynderna. Galet inspirerande! Liiiite kommer jag allt att sakna stället ;).

ebba sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ebba sa...

Det blir nog svår för dem att hitta någon som är lika bra som du! De kan lika gärna ge upp direkt. ;)