måndag 7 januari 2008

Och vad gjorde jag?!

Jag pratade med min mamma igår. Det är för att jag inte berättat för henne än som jag varit tvungen att hålla det hemligt. Jag kan ju inte basunera ut saker på nätet utan att förklara för lilla mamma mina intentioner.

Så såhär ligger det till. Jag har idéer. Många av mina vänner har förverklat sina idéer. Min pojkvän säljer spel till iphones och har jobbat i london på en reklambyrå med hippa människor. Så, varför ska jag sitta i ett stort rött hus och bli förminskad till Originalare?! Äh, jag skiter i det här nu. Jag säger upp mig. Jag vet att det är hål i huvudet, men jag skiter i det här nu. Inga pengar på banken och ingen lång kö med kunder som knackar på min dörr. Men jag skiter i det här nu ändå! Jag är för bra för det här.

Så springandes med slickepinnen intryckt i munnen startar jag mitt eget företag. Visst kan jag snubbla och få polkagris i luftstrupen. Men jag kan även springa fortfort och inte ens sagla på min nya klänning.

För närvarande heter mitt företag Picky Design. Och jag ska producera grafik till alla världens skrymslen och hörn. Smycka världen. Jag ska skriva klart och ge ut min bok och jag ska i en ljus framtid ganska långt framför mig starta ett eget klädmärke. Så jag har printat ett långt dokument om affärsplaner och budget. Det kommer att gå jättebra! ;)

8 kommentarer:

Hampus Jakobsson sa...

Gött gjort! Go baby!

Mirabelle sa...

Jag tycker om dig!

Carin sa...

Klart att det kommer att gå jättebra! Och gör det inte det har du ju provat i alla fall! Du är min hjältinna! :-)
Kram och tack för trevlig sällskap i julas!!!

Anonym sa...

Ah lycka till du modiga kvinna, kommer säkert att gå jättebra!
kram Emelie och Staffan

ebba sa...

Äntligen! Jag håller med. Du ÄR en för stor talang för att bara vara originalare. Kör hårt! Om du behöver slavjobb är det bara att höra av sig. Vi behöver alltid frilansare och det hade varit kul att ha någon bra sådan någon gång. ;)

montan sa...

Ballt! Askul! :)

Mirabelle sa...

Oj, tack mina kära vänner för era värmande ord! I löv ya!

Mirabelle sa...

PS. Ebba, jag hör av mig när jag rymt från det röda huset! DS.