fredag 1 februari 2008

Kom hem!

Idag är första dagen på sista månaden jag jobbar på Ogilvy. Jag är sjuk, stressad och nervös. Men ändå fast övertygad att jag gjort rätt. Jag tvättade igår, glömde tvätten i källaren. Jag har svårt att hitta ord och har lock för öronen hela tiden. Hostar slem och blir ständigt anklagad av en av mina närmsta polare att ha smittat honom. Jag fick mina tröjor som jag beställt tryck på igår. Tröjorna var fina, kvaliteten kändes bra. Men trycket blev en aning för litet och fyrkantigt. Calle sa till mig att jag var duktig, att jag borde vila och bli frisk, det finns inga måsten förutom att gå till jobbet varje dag. I helgen ska jag sova. I helgen ska jag äta smågodis. I helgen ska jag kolla på postkodmiljonären (i love it!).


Comhem ringde mig förra veckan, jag svarade snörvlande och killen i andra luren frågade om jag var nöjd med mina tjänster hos dem.
– Ja, svarade jag.
– Då kanske du är intresserad av vårt erbjudande "Välj tre tjänster, betala för två?"
– Du menar att jag får en tjänst gratis eftersom jag redan har bredband och telefon?
– Nä, liiiite mer måste du betala.
– Då är jag inte intresserad.
– Men har du kabel-tv?
– Nä. Men jag är nöjd med mitt utbud.
Killen lät chockad?! och irriterad, men tackade ändå för sig.
Och nu har jag både femman och trean och discovery och nature channel och Mtv, ztv, cnn och lite annat gott och blandat. Jag fattar ingenting? Jag är nöjd med att kunna se på nyhetsmorgon på ettan när jag äter frukost och postkodmiljonären på fredagskvällar och ibland någon film på fyran. Det är för jävligt att de tvingar på mig allt annat skit!

Inga kommentarer: