onsdag 6 februari 2008

Vet ni vad?

Jag har börjat att skriva igen. Tror att ett uppehåll gjorde mig gott! Jag har förstått vilka hål jag måste fylla i. Jag har förstått att man inte kan skriva en bok med bara dramatiska händelser, det blir inte trovärdigt och jag tror att man tappar intresset när man måste fylla i för stora glapp själv.

Så jag lägger in tankar, känslor, telefonsamtal. Följer den omtalade röda tråden som ibland gör mig galen eftersom den känns så medioker. För mig onödiga saker som sömn och tandborstning sprutlackerar jag historien med. Inte för att det är det bästa jag skrivit utan för att de måste finnas där för att sy ihop berättelsen. Och än så länge går det skitbra!

Idag ska jag se på bio på betalt arbetstid. "PS. Jag älskar dig" heter filmen. Det är en himla gullig bok men jag har hört att filmen suger.

OOXX

2 kommentarer:

Amelie Wentrup Alptun sa...

Ta med dig kleenex! Jag såg den med Ullis och Carolina för några veckor sen och jag fick kämpa hela filmen! Carolina var helt rödgråten och Ullis på samma nivå som jag.

Pust.. jobbigt, men bra film! :)

Mirabelle sa...

Hehe.. boken var bättre, inte lika smörig som filmen där precis ALLT ordnade sig i slutet. Men en och annan tår blev det allt och Gerard Butler är bara sååå snygg! Slurp!