torsdag 9 augusti 2007

Room service och Martin Timell.


Min kompis har köpt en svindyr lägenhet och ägnar nu sina kvällar och helger att piffa och köpa möbler och bara vara en prinsessa i sitt eget hem. Och jag är avundsjuk. Jag vill också ha det sådär precis rätt. Så som jag tänkt mig. Som mitt "riktiga" hem ska vara när jag blir stor och kan köpa allt jag vill ha. Peka på vackra ting och säga "jag tar den, och den och den! Kan ni packa in det så fixar min betjänt Rutger resten. Tata..."

Men så är ännu inte fallet och jag vill inte satsa alla ägg jag har i korgen på att det någonsin kommer att bli så. Så jag köpte två burkar vit färg och ett mega-tungt skyddspapper och kånkade det uppför hantverkargatan till mitt hem. Och nu har jag målat taket i en belysning från endast en 25 watts lampa och det ser ändå randigt ut, och färgen räcker nog inte till ännu ett lager. Jag har nackspärr eftersom jag har en takhöjd på tre meter och når bara upp om jag står på tå och har armarna rakt upp så rollern på skaftet kan nudda taket. Hmmm... Imorgon tänkte jag måla ett lager till och på lördag går jag loss på väggarna. Vitt, vitt, vitt.

4 kommentarer:

Mirabelle sa...

Tycker ni att jag är tråkig nu? När jag bara målar vitt? Hittade förresten en till färgburk med vitt hemma. Tror att det blir vitt i köket oxå med en ljus himmelsblå färg som fondvägg? What ya think?

ebba sa...

japp. vitt är trist! men som alltid beror det ju på vad du matchar det med.

Mirabelle sa...

Hmm.. min hall är så mörk, varav valet vitt. Det kommer nog att fortsätta att vara tavlor av min mamma målade i kol med en röd passpertou och vit träram och lampetter med röd sammetskärm. Och sen blir det ett svart-vitt grafiskt gardinstycke att dölja ytterkläderna med. Och såklart en röd dörrmatta som det står exit på när man klampar in i lägenheten så att alla känner sig hjärtligt välkomna! :D

ebba sa...

Det blir nog bra. :)