torsdag 9 augusti 2007

En avhoppare.

Detta är en fortsättning på inlägg: En mentor.
Det finns en kurs på skrivarakademin i Stockholm som är perfekt för mig. Det är en kurs där man utgår från sitt eget skrivande, sitt eget projekt och hjärtebarn. Varje grupp består av 6-8 personer och man läser varandras texter, och samtidigt som man får feedback på sitt eget material så lär man sig att ge bra och konstruktiv kritik. Min lärare där frågade om jag ville sitta nakenmodell för honom för ett projekt han håller på med. Jag blev chockad och arg och det har nog suttit i tills nu. Mina hjärnceller har arbetat fribillt med att komma på en lösning, hur ska jag kunna fortsätta kursen, skriva från mitt hjärta utan att tänka på vad min lärare kanske eller kanske inte tänker? Och nu har jag fattat mitt beslut. Jag har hoppat av kursen. Jag skrev till dem igår och jag fick ett mail tillbaka att han tyckte att det var tråkigt och att jag alltid är välkommen tillbaka och att han hoppas att jag fortsätta att skriva. Det känns skönt. Jag är lättad. Och snart ska jag börja skriva igen.

4 kommentarer:

montan sa...

Bra gjort, vännen! Du lyssnade och agerade efter hjärtat vilket, antar jag, var en del av kursen.

Mirabelle sa...

Tack, jag antar att jag måste skriva helt själv nu. Läskigt! Hihi...

Anonym sa...

Vet Skrivarakademin vad din mentor utsatte dig för? Är det inte viktigt för de som kommer efter dig? Ansvar ger vuxenpoäng.

Mirabelle sa...

Anonym: de vet inget om det på skrivarakademin. Jag är ledsen för alla som liksom jag upplever det obehagligt att få sådana frågor. Men jag kommer inte att göra något åt det.