onsdag 1 augusti 2007

Banklån.

Om jag inte är hemma i Sverige och banken skickar brev till mig att det är dags att lägga om mina lån. Och jag inte får brevet till min tillflyktsort i utlandet. Har de då fått min välsignelse att göra som de vill? Kan de förlänga mina lån och tvinga mig amortera en summa fast jag bestämt svarat nej på den frågan förut? Att betala av 1,2 miljoner känns lönlöst. Visst förstår jag att även jag kommer att bli trettio, fyrtio och femtio år, och då har det hunnit bli en ansenlig summa som betalts av. Å andra sidan så ber jag på mina bara knän att jag inte ska bo i min lilla etta på 35 kvm vid det laget.

Jag har 1000 kr kvar att leva på denna månaden och hrumm... jag är redan sååå trött på att spara och gneta och gno. Jag saknar mitt gamla liv med flärd och gratisfester och fylla och middagar på stan och pampiga drinkar med fjädrar och paraplyer. Suck... Nu måste jag jobba, jag gör korrigeringar i en mastodont kampanj för Nordea Norden. "Dyre lån andre steder. Hae
Joustoluottoa." Suck...

3 kommentarer:

Mirabelle sa...

Nu har jag lagt till en Kina-fond i min portfolio, satt in att jag ska börja betala av mina lån och skaffat ett bankkonto till mitt företag! Life is going to be good!

montan sa...

Och där tickade ytterligare ett par vuxenpoäng in på ett annat konto. ;)

Mirabelle sa...

Haha... jepp, det har du rätt i. Fast att jag inte har ett öre kvar redan att leva på denna månaden lär ju dra av en del oxå ;)