tisdag 31 juli 2007

Stockholm i mitt hjärta.

Jag börjar trivas mer och mer i Stockholm. Människor som jag ringer ropar "HHHHEEEEEEEJJJ!" i telefonluren så att jag måste flytta den en decimeter från örat och fnissa lite över deras entusiasm. Efter varje skrik som vandrat i mina hörselgångar känner jag mig lite mer omhuldad av kärlek, och lite närmare den stad jag för 6 månader sen kallade hem.



Jag har till och med en önskan att sitta med i publiken till "Allsång på Skansen." Krocka arm med grannen bredvid och sjunga i den silvriga micken som de sticker under näsan på dem med störst leende och falskaste stämma. Jag skulle skrika "Anders, I löv you" och be honom skriva sitt namn på min hand så jag kunde titta på det när jag somna men skrubba bort de pinsamma bokstäverna innan jag träffade mina mindre folkkära vänner. Jag skulle blinka med ögonlockarna och be honom presentera mig för svt:s högsta chef Eva Hamilton.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Anders lyckades tydligen stoppa en stor lökbit i halsen i veckan på MacDonalds och fick åka till akuten för att plocka ut den. Jag var väldigt orolig hur han skulle klara den sista allsång på skansen och det blev knep på ledningen och tydligen så fick programmet gå igår istället för i tisdags. Men han överlevde, vår kära Anders! Tack och lov.