fredag 27 juli 2007

Hej.

Har ni saknat mig? Det har varit ett kort uppehåll mellan mig och min blogg. Jag har inte känt mig förälskad i den på ett bra tag och det har kommit så mycket annat emellan att jag har inte har haft ork och energi eller vilja för den delen att uppdatera, förnya, förnöja. Vad tjänar det till att ständigt skriva inlägg, jaga kommentarer och bloda ner internet med problem och bagateller?

Men jag vet att jag kommer att fortsätta. Det har blivit som en drog för mig. Och jag tänjer hela tiden på gränsen av hur personlig jag får bli, speciellt nu sen jag kom hem från Korea, när jag inte har ett "ämne" att hålla mig till. Det blir så lätt personligt. Alla vet hur regler och social disco-dans går till här i Sverige. I alla fall de som kan svenska och läser min blogg.



Har ni smakat sillarna de serverade på sillens dag nere i Mölle förresten? Jag hoppas att ni inte gjort det, för era smaklökar mår nog bättre då. Vi fick rösta på en liten lapp om vilken vi gillade bäst, de borde ha formulerat det annorlunda. "Vilken behövde ni inte svälja ner med några rejält beska droppar?"

Här är några av de så att säga delikatesserna. Sill med...
... fläsk, sirap och rågbrödssmulor.

... kanel, äpple och vanilj.
... fänkål, kaffebönor och mörk öl.


Den med kaffe gick fan inte att äta!

2 kommentarer:

Carin sa...

Hej! Klart vi saknat dig!!! :-)
Jag gillar sill! Men alltså, sjukt konstiga smaker... Det måste vara systembolagets kampanj för att folk ska dricka mer sprit. eller nåt..? Kram på dig

Mirabelle sa...

Tjena tjejen! Jag gillar också sill, och det är ju inte så att jag känner mig gammalmodig eller så. Hehe.. men dessa nymodigheter, vad ska de hitta på näst?!

Men du kanske har rätt, det är kanske systembolaget som haft ett finger med i spelet?

Kram kram