söndag 1 juli 2007

Jag jobbar på SJ, för en femma om dan.

Jag hatar tåg. Jag mår alltid illa. Jag har ett dåligt minne som lyckas förtränga inköp av piller som hjälper och får mig att sova gott med dregel på hakan och öppen mun. Min kille kommer att flytta till Malmö om två veckor, jag kommer fortfarande att bo i Stockholm. Jag hatar tåg. Jag hatar fortfarande tåg. Jag läste i "kupé" att det fanns ett slags armband på apoteket som hade en kula som tryckte på en speciell akupunktur-punkt på handleden och botade åksjuka. En sån vill jag ha. Inte imorgon eller nästa gång jag åker tåg. NU. Jag vill ha den nu. Jag orkar inte titta på filmen jag lånade av mamma och lasse. Jag orkar inte chatta eller skriva mail fast jag sitter på första klass och har det gratis till mitt förfogande. Jag var ute och drack alkohol igår. Till klockan fem på natten och det står mig upp i halsen fast det var sötsliskigt gott, med drinkar och fötterna gillade gunget av åttitalsmusiken. Urk. Jag vill bara hem. Kan ingen beema mig hem?

1 kommentar:

Mirabelle sa...

Jag har försökt att hitta Kal P Dahls "Jobba på Sj, för en femma om dan" men det är lönslöst :(. Den är så bra och så skånsk och trallvänlig. ALLA borde höra den!