söndag 29 juli 2007

Facebook...



... may ruin your life. Det är helt klart beroendeframkallande och fast min pojkvän hävdar att det kan komma något bra utav det, att man kan få kontakt med gamla kompisar, så är jag skeptisk. Vilken tidskonsument! Jag och Calle anmälde oss imorse och fast han skulle åka ifrån mig till Skåneland idag så sket vi i att pussas och ligga och mysa i sängen som vi brukar, utan tävlade istället om att få flest kompisar på Facebook. Adrenalinet pumpade och luften ljöd av glada utrop och förbluffande miner över gemensamma bekanta. Men han vann! Med hästlängder till och med. Arghhh! Jävla skit, piss och mög. Don't do it.

Men är du en sån som inte kan hålla dig. En sån som måste prova själv fast allt talar emot det och du vet att det kommer att göra dig olycklig? Glöm då inte att söka upp mig. I'll definitely be there.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Nu är jag uppe i 23! Men jag har en känsla av att din blogg kommer göra så du går om snart. Attans!

Mirabelle sa...

Jag hoppas det! Alla medel är tillåtna... Tyvärr så är jag bara uppe i 22 vänner... Antar att du varit en bättre människa och vän :(...

Löve ya!

Mirabelle sa...

Nu har jag 26 vänner ;)

Anders sa...

Hörreni, kvalitet istället för kvantitet!

Och sen så lägger sig hypen efter ca två dagar :)

Mirabelle sa...

Hehe.. jag kommer antagligen att tröttna om två dagar, bäst att få det mesta ur sidan innan intresset svalnar ;)

montan sa...

Välkommen till den otroligt beroendeframkallande och farliga feischedbook. ;-)

MVH
/73 vänner

Mirabelle sa...

Montan: Vänta du bara... 37 friends in two days... and counting... Beroendeframkallande indeed! ;)