måndag 9 juli 2007

Regn

I fredags var det lite avslut inför sommaren och vi grillade på taket och blickade ut över hustaken och den gråa himlen. Jag satt tungt i stolen och tittade på folk, försökte ibland inflika något smart men någon annan hann alltid före. Och när chefen på Ogilvy One frågade mig hur det var så svamlade jag något obegripligt om hur jobbigt det var att alla talade svenska och hur jag inte längre passade in i Sverige/Stockholm/Ogilvy. Jag tror inte att någon förstod vad jag ville säga, allra minst jag, och efter att min mun slutat slunga ut geggamoja på folk så gick jag hem. Såg en taskig kärlekskomedi som jag vet att jag uppskattat innan jag träffade Calle, innan jag enbart började se filmer med högre betyg än 7 på IMDB (the internet movie database). Jag somnade innan tio innan filmen var slut.

På lördagsmorgonen vaknade jag tidigt och kände mig frisk och glad och kastade mig på golvet för att göra armhävningar. Life is gooood! I två timmar innan jag fick mens och smärtorna körde runt i magen. Tacka gud för värktabletter. Annars hade jag aldrig orkat med min egen välkommen-hem-fest och Stureplan och hysteriskt dansande hiphop-fransoser.

Idag regnar det och jag har med mig äcklig dagen-efter-pizza med tonfisk och en oliv och en kapris, och jag har dåligt samvete för att jag varken ringt mamma eller syrran och frågat hur ösregnet påverkat dem i det översvämmade Skåne. På nyheterna låg avfarten från arlöv som ligger 200 meter från min gamla lägenhet under vatten.

1 kommentar:

Mirabelle sa...

För alla som oroat sig för min kära mamma i det dränkta Skåne, hon mår bra. Jag pratade med henne innan och hon sa att de inte behövde paddla kanot till jobbet! :)