måndag 9 juli 2007

Trendspotting!

Jag kanske borde bli modedesigner istället? Slängde snabbt ihop två plagg med illustrationer jag gjort innan. Tänk att få springa på modevisningar och dricka bubbel som kittlar i näsan och peka på kändisar utan att de märker det. Ett liv i fläkt och flärd med absolut ingen what so ever konkurrens! Hehe... Nu ska jag bara ta reda på hur man trycker mönster på tyg och hur man använder en symaskin och hur man marknadsför sig med ett bankkonto som är kört i botten, och kanske läsa en tidning eller två om mode och designers. Piece of cake! Live the dream!




Jag googlade "mode" och "blogg" och kan man tänka sig, jag fick bara 126 miljoner träffar. Men shit, nu börjar jag nästan gråta. Jag fick 141 miljoner på "korea" och "blogg." Hur originell har jag suttit och varit i 6 månader!! Det blir mode från och med nu!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kjäre lille Mirabelle!
I love you! You are a cutie! Like a movie star! One in a million!
Velkommen tilbake! Underbart å fölge bloggen din.

Norska? Guess who! Stor kramis og mange gode tanker i cyber space.

:-)

Mirabelle sa...

Hehe.. Jag gissar att det är du kära lilla Eivind? Det var inte igår, kul att du tittade in. Och tack för alla fina ord! Du får skaffa en blogg du med så jag kan följa dig oxå :D

Kram och fina tankar till dig med.

Anonym sa...

Eivind it is. ;)
A sex change is always welcome. Life as a bitch is tough.

Klem
"E"

Mirabelle sa...

Haha.. vad roligt! Jag chattade med Eivind innan så jag var övertygad att det var han ;)... Du är ju nästan svensk ju ;).

Jag ska till malmö på måndag. Hade varit superkul att ses en stund! Jag och Julie måste ju få hänga en stund oxå!

Klemis!

Anonym sa...

Tjena tjejen!
Vi har ferie og er hjemme så du får gjerne slå en pling! Annette og Ada kommer hit imorgen og skal väre til tirsdag - deretter kommer Lillis (han har du vel mött?) en tur på tirsdagskvelden og sover over til dagen derpå. Du får gjerne henge med når det passer deg! Regner med du skal treffe en hel bunte med mennesker - men det hadde värt skjönt å kramas nu snart... :)

Mirabelle sa...

Anonym: Jepp, klemmes ska det! Vi får boka in en dag och träffas, inte mer med det. Mitt nya nummer finns på Eniro :).